Autoritatile promit ca in 2 ani rezolva problema traficului din nordul Ploiestiului

trafic ploiestiUn pasaj va soluţiona problemele de trafic din nordul municipiului Ploieşti. Astfel, vor fi construite cu fonduri europene pasajul rutier superior de tip giraţie pe drumul judeţean DJ102 şi legăturile cu DN1B, prin bretele de acces denivelate. Contractul de finanţare a fost semnat astăzi, 11 ianuarie, la Ploieşti, de vicepremierul Liviu Dragnea, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, de Mircea Cosma, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, în calitate de beneficiar al finanţării, şi de Liviu Muşat, directorul Agenţiei de Dezvoltare Regională Sud-Muntenia.
”Apreciez această soluţie tehnică, încă nu îndeajuns de utilizată la noi în ţară. Este o soluţie mai ieftină, mai durabilă şi, cred, mai uşor de executat.”, a declarat Liviu Dragnea.
Contractul prevede ca suma de 13,92 milioane euro, adică 80,35% din valoarea totală eligibilă a proiectului, să fie alocată din fonduri europene nerambursabile. Valoarea totală a proiectului este de 17,7 milioane de euro.
”Sunt prevăzute 24 de luni pentru finalizarea lucrărilor. Beneficiarul va trebui să fie atent la respectarea acestui termen şi a tuturor condiţiilor pe care un proiect cu finanţare europeană le presupune. Specialiştii din minister vor sta cu ochii pe acest obiectiv de investiţii, pentru a urmări cum evoluează.”, a subliniat ministrul dezvoltării.
Proiectul este menit să contribuie la creşterea accesibilităţii către/dinspre localităţile aflate în zona de nord a Polului de Creştere Ploieşti-Prahova şi către Spitalul Judeţean de Urgenţă Prahova. Traficul periurban va fi, astfel, separat de traficul naţional şi are loc o reorganizare a circulaţiei rutiere în nordul municipiului Ploieşti. Pe durata execuţiei lucrărilor, vor fi create 133 locuri de muncă temporare. Pasajul denivelat va avea o lungime de 956 m, iar inelul central, de 282 m.
”În multe cazuri, banii au fost risipiţi, nu investiţi. Investiţia înseamnă genul acesta de proiect, care are rezultate concrete şi contribuie la o viaţă mai bună pentru cetăţeni, cu avantaje pentru toată lumea.”, a adăugat Liviu Dragnea.
Beneficiile estimate ale implementării proiectului se referă la reducerea timpului de deplasare în zonă, creşterea fluenţei traficului, creşterea mobilităţii în reţeaua rutieră a Polului de Creştere, reducerea riscului apariţiei accidentelor, reducerea consumului de carburanţi.
Se estimează aproape 350.000 de beneficiari ai implementării proiectului, reprezentând locuitorii municipiului Ploieşti şi ai localităţilor Băicoi, Boldeşti-Scăieni, Plopeni, Ariceştii Rahtivani, Blejoi, Brazi, Păuleşti, Târgşorul Vechi. La aceştia se adaugă 75 de societăţi şi centre comerciale din zonă, participanţii la traficul de tranzit local şi periurban, operatorii de transport în comun. O altă categorie de beneficiari sunt turiştii care vizitează zonele deservite de DN1 (Valea Prahovei), DN1A (zona Cheia-Valea Teleajenului) şi DN1B ( spre Buzău şi zona de est a ţării) – circa 100.000 turişti/an.
Proiectul face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Polului de creştere Ploieşti-Prahova şi este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere” domeniul major de intervenţie 1.1. „Planuri integrate de dezvoltare urbana”.
”Prahova este un model de dezvoltare strategică, un judeţ care practică un alt mod de abordare a dezvoltării regionale.”, a precizat ministrul Liviu Dragnea în încheiere, ca argument pentru faptul că a ales ca primul contract de finanţare semnat să fie din acest judeţ.
Polul de creştere Ploieşti – Prahova este format din municipiul Ploieşti, ca localitate urbană centrală, şi zona sa de influenţă, compusă din 3 oraşe şi 10 comune.

Lasă un comentariu