Doua canale HBO, alături de alte posturi TV de calitate vor înlocui conținutul grupului Pro TV.
Ca urmare a cererilor financiare nerezonabile exprimate de ProTV S.A. către Romtelecom, de creștere de 3 (trei) ori a costurilor de difuzare a celor 11 canale ale grupului (ProTV, ProTV International, ProTV HD, Acasă TV, Acasă Gold, Acasă HD, ProCinema, Sport.ro, Sport.ro HD, MTV Romania, VH1) pe platformele TV ale Romtelecom, negocierile dintre cele două părți au eșuat. Canalul ProTV va fi transmis în continuare pe platformele IPTV și CATV, conform principiului must carry. Toate canalele grupului Pro TV S.A. continuă să fie disponibile la această dată pe platforma NextGen, companie deținută de Romtelecom.
Creșterea acestor costuri de către ProTV S.A, care nu sunt în concordanță cu realitățile pieței, ar fi implicat în mod automat costuri mai mari pentru abonamentele clienților Romtelecom, compromis pe care compania nu este de acord să-l accepte. Romtelecom și-a arătat toată deschiderea în timpul acestor negocieri, propunând grupului ProTV S.A. inclusiv constituirea unui pachet separat pentru aceste canale, disponibil pentru un cost suplimentar, însă și această variantă a fost declinată. Începând cu data de 3 ianuarie, Romtelecom înlocuieste posturile grupului Pro TV S.A. cu canale noi, de cea mai bună calitate: HBO, HBO Comedy, BBC Knowledge, Comedy Central, Shorts, BBC World News, France 24, MTV Hits, Mooz Hits, iar pentru abonații cu receptoare HD: Eurosport 1 HD și Shorts HD. În plus, pentru platforma IPTV se introduc canalele Mooz Dance și Mooz Dance HD. De asemenea, toți abonații Romtelecom se vor putea bucura de canalele Dolce Sport în pachetul Variat se spune in comunicatul Romtelecom.
In replica, cei de la Pro TV sustin ca „in decursul negocierilor incepute in luna septembrie, Romtelecom nu si-a aratat disponibilitatea de a plati pentru canalele PRO TV un pret care sa exprime valoarea corespunzatoare pe care canalele PRO TV o reprezinta in pretul platit de fiecare abonat Romtelecom.”
„Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazeaza in primul rand pe atractivitatea PRO TV si a altor canale romanesti, care determina intr-o proportie covarsitoare decizia de abonare. PRO TV face in fiecare an investitii masive in continut pentru a satisface asteptarile telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui continut, pentru care distribuitori precum ROMTELECOM obtin venituri din abonamente, sa se reflecte in pretul pe care furnizorii acestor servicii il vor plati de acum inainte PRO TV” a declarat Anca Budinschi, director general PRO TV SA.