La o ţară cu 21 de milioane de locuitori, Ferrari nu ar distribui mai mult de un automobil din seria Challenge. În România sunt 3 cumpărători şi încă doi doritori. Modelul poate fi condus numai pe piste de cursă, care nu există la noi în ţară
Ferrari 458 Challenge, ultimul model destinat exclusiv pentru circuitele de curse a fost vândut în trei exemplare, în România, cu banii jos. Alţi doi clienţi s-au arătat dispuşi să achiziţioneze un astfel de model, însă numărul de automobile este limitat şi nu se ştie dacă cei doi vor avea şansa să cumpere unul. Ferrari 458 Challenge costă 210.000 de euro, preţul putând creşte în funcţie de dotări.
Potrivit directorului de vânzări Ferrari România, Octavian Ursu, într-o ţară cu o populaţie de 21 de milioane de locuitori, producătorul italian nu ar trimite, în mod normal, mai mult de un automobil.
Ferrari a trimis totuşi trei modele deoarece în România cererea este neobişnuit de mare.
„Automobilele au fost achiziţionate de oameni pasionaţi de sporturile cu motor, care sunt dispuşi să aloce timp şi să suporte nişte costuri piperate pentru acest hobby”, a mai spus Octavian Ursu, adăugând că cele trei modele au fost comandate din toamna anului trecut şi au fost plătite cu banii jos.
Automobilul neomologat pentru traficul urban
Ferrari 458 Challenge este ultimul model realizat de producătorul italian pentru competiţia „Ferrari Challenge” care are loc pe piste omologate din SUA, Europa şi Asia. Modelul nu este omologat pentru traficul urban.
Ferrari 458 Challenge are un motor V 8 de 4,5 litri, cu reglaje şi îmbunătăţiri special făcute pentru a face faţă în sistem de curse. Poate dezvolta 570 de cai putere, are cutia de viteze în şapte trepte şi două ambreiaje care să asigure schimbarea foarte rapidă a vitezelor.
În habitaclu există doar scaunul şoferului, cu centură care se asigură în cinci puncte. Caroseria este făcută din aliaje de carbon, fibră de sticlă şi aluminiu, astfel încât modelul de curse este cu 200 de kilograme mai uşor ca cel de stradă.
Titi Aur: „Din păcate nu ai unde să conduci o astfel de maşină în România”
Potrivit pilotului de raliu Titi Aur, cei trei posesori de Ferrari 458 Challenge nu vor avea posibilitatea să conducă această maşină la noi în ţară. „Cei trei posesori de Ferrari probabil că au prevăzut faptul că vor conduce această maşină numai în străinătate. O vor urca pe remorcă şi se vor duce fie în Grecia, fie în Ungaria”, a declarat Titi Aur pentru gândul. „Din nefericire aceasta este o problemă nu doar pentru cei care au Ferrari, dar şi pentru oricine care are o maşină de viteză şi nu se poate bucura de ea la noi în ţară. La noi nu există circuite de viteză. Aceasta este şi o cauză secundară a numărului mare de accidente rutiere. În loc să-şi testeze maşina pe un circuit, şoferii noştri se apucă să testeze viteza automobilului pe străzile din sate şi oraşe”, spune Titi Aur.
Pilotul a adăugat că pentru lecţiile de condus ale şcolii sale a fost nevoit să improvizeze circuite la Ciolpani sau la Romexpo, în Bucureşti, însă în acele zone nu se poate rula decât cu viteză mică.
„Un antrenament pentru curse presupune să mergi cu mai mult de 200 de kilometri la oră şi să ai spaţii mari de frânare. Din păcate la noi nu există o pistă unde să poţi face asta. Cursele rămân doar pentru cei care îşi permit să meargă în străinătate”, a mai spus Titi Aur.
Maşinile de lux şi drumurile din ţară
Potrivit Ziarului Financiar, automobilele de lux însumează 6% dintre toate automobilele înmatriculate în România. În 2010, au fost înmatriculate la noi în ţară 680 de automobile care costă peste 200.000 de euro. Ferrari este pe locul trei în topul mărcilor de lux preferate de români, Bentley fiind pe locul întâi şi Maserati pe locul doi. Totuşi, potrivit directorului de vânzări Ferrari România, Octavian Ursu, din 2008 şi până în prezent numărul de vânzări a crescut anual cu peste 10%.
Totuşi, dacă românii rămân pasionaţi de automobilele de lux sau de cele cu performanţe sportive deosebite, infrastructura lasă în continuare de dorit la noi în ţară. Impresarul de fotbalişti Cristea Opria declara recent pentru gândul că, deşi este posesorul unui Rolls Royce Phantom şi al unui Hummer, nu prea are unde să meargă cu ele din cauza stării proaste a drumurilor. „În ţară e dezastru. Când trebuie să ajung din Severin în Bucureşti sau să mă duc la Oradea e jale. De aceea prefer să le urc în trailer şi să nu am bătăi de cap. Când merg la expoziţii în străinătate folosesc trailerul până la graniţă. După ce am ieşit din ţară, e altceva, poţi să te urci la volan liniştit”, povestea Opria.
Cursele pentru clienţii Ferrari
Pentru că nu au autorizaţie să circule pe şosele, modelele Ferrari Challenge pot fi testate de clienţi în cadrul trofeelor organizate de producătorul italian. Aici se pot întrece atât novicii, cât şi şoferii experimentaţi pe circuite omologate din SUA, Europa şi Asia. Din 2006 şi până în prezent, la competiţii nu puteau participa decât posesorii de Ferrari F430, însă, acum, poate concura şi noul model 458. Astfel de concursuri sunt organizate încă din 1993 în Italia, însă posesorii de Ferrari din America de Nord sau Marea Britanie au organizat competiţii similare
Sursa: Gandul